Tákhle veliký (tajemství pozornosti)

Byla nebyla tři kuřátka. Maminka je každý den vodila po světě a ukazovala jim, jak se, co má.

Jednou je vzala ven za dvorek. Bylo to tam tak jiné!

Kuře do něčeho vrazilo, au. \"To je strom. Ten je dobrý. V jeho stínu je chládek a spousta broučků,\" vysvětlovala svět maminka.

Kuřátko pookřálo. Tak venku je to dobré! \"Pozor, tohle je kočka. Ta není dobrá. Může nás seknout svými drápy!\" Kuře se přikrčilo a opatrně obešlo zívající kotě.

Aha, tak venku je to zlé! Potřebovalo nějakou vzpruhu. Ucítilo vodu a hrnulo se k ní. \"Ne tak hr, to je potok. Trocha vody je pro nás dobrá, příliš vody škodí. Mohl by Tě strhnout proud.\"

Kuřátko z toho bylo celé tumpachové. Tak jak to tedy je? Venku je to dobré, zlé, nebo od všeho trochu? Už aby byli doma.

\"Viděli jste toho tygra? Byl tákhle veliký! Jak ten na mě cenil zuby! Br, ještě teď se třesu. Ale že jsem ho setřásl, že?\" přehánělo kuře.

\"Opravdu? Nepovídej! Já honila ty krásné motýly, byla jich plná louka, všimli jste si?\" odvětila sestřička.

\"Motýly jsem neviděl. Ale moc jsem si pochutnal na kukuřici, bylo jí tam snad celé pole, tam musíme zas zajít, ano?\" smlouval bratříček.

Kuřátko vidělo jen něco: strom, kočku a potok. Do stromu vrazilo, kočku převezlo a do potoka spadlo. To pole mu spíš přišlo jako les. To brácha asi popletl. A motýli mu unikli zcela. Možná tam byl jeden, ale plná louka? Nu, on už to zjistí, příště si na ně počíhá! A jestlipak jsou dobří nebo zlí? 

Pěkně popořadě. Všechno si postupně zařadí. Vlevo nebo vpravo. Však on si ten svět zmapuje! Ale hlavně si musí dávat pozor na toho veletygra. 

mt\"\"

Paralely  čím koho osloví, pro něj to pravé ...

Tajemství pozornosti:

  • Všímáme si jen něčeho
    Všímáme si "každý podle sebe," toho, co se nás dotýká. Spoustu toho opomíjíme.
  • Kam jde pozornost, to roste
    Čím se zabýváme, fyzicky či v duchu, to posilujeme, je to větší
  • Nálepkujeme
    Co poznáváme, nějak si vyložíme (+/-/0) a pak zařadíme do přihrádek v mysli. Příště pro interpretaci sáhneme rovnou do přihrádky, už nepátráme, jak si to znovu vyložit.

Jak si zvýšit všímavost:

  • Každý něco ví
    Ten druhý vidí něco jiného. A také to řadí do jiných přihrádek. Můžeme se zkusit podívat i jeho očima
  • Jak kdy
    Totéž je jednou dobré a jindy zlé. Záleží na okolnostech. Než něco posoudíme dle staré přihrádky, podívejme se na to raději ještě podruhé. Ne tak hrr.

\"\"
Pohádky nám napoví, co se to děje, kudy a jak dál  >>>

\"\"

Chcete novou pohádku či paralelu?

Prosím, zde do políčka ZADEJTE SVŮJ EMAIL.

Tak Vám budu moci posílat upozornění na novinky, tedy nové články blogu, pohádky, a případné další podněty pro sebepoznání ↓↓↓

Kouč a pohádkář Martina Dobešová
PhDr. Martina Dobešová, Ph.D.
Ráda čtu Martininy paralely i Zlaté pohádky. Vždy mě spolehlivě rozpřemýšlí nad tím, co právě potřebuji. Martina je prostě kouzelnice.
Lenka VornhagenPersonalista na volné noze & Kouč ~ mamyvpraci.cz